חשיפה: ביקור האפיפיור יואחר כדי לא לפגוע בתפילת ותיקין

    בנצי לייזרוביץ No Comments on חשיפה: ביקור האפיפיור יואחר כדי לא לפגוע בתפילת ותיקין
    9:04
    02.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on בניגוד לדעה הרווחת: למה באמת היהודים לא עלו לארץ לפני השואה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    לקראת ביקורו של האפיפיור בישראל בעוד שבועיים וביקורו הצפוי בכותל המערבי בבוקר יום שני וכחלק מההערכות לאבטחתו בכותל , משטרת ישראל והשב"כ ביקשו לסגור את הכותל והגישה לרחבת התפילה בלילה שלפני הביקור.

    רב הכותל המערבי הרב שמואל רבינוביץ שנדרש לנושא דרש בתוקף כי לא יתכן לפגוע במתפללי מנין ותיקין המגיעים למקום מדי יום מזה כ-40 שנה ובגלל הביקור לא יוכלו להתפלל כהרגלם בנץ, ובנוסף לא יתכן לסגור את הכותל לתפילת יהודים בעת ביקורו של האפיפיור במקום ועוד שעות קודם הביקור. הרב שמואל רבינוביץ עמד בתוקף על שני דברים אלו גם במחיר של דחיית ביקור האפיפיור בכותל המערבי "לא יתכן לסגור לרגע את הכותל בפני יהודים שרוצים ובאים לשפוך שיח במקום הקדוש לעם היהודי אפילו במחיר של פיצוץ בתכנית הביקור".

    לכתבינו בנצי ליזרוביץ נודע הערב כי בישיבה שקיים רב הכותל הרב רבינוביץ עם גורמי האבטחה מסתמן כי הביקור יידחה בשעה, כך שמתפללי הנץ יוכלו להגיע ולהתפלל כמו בכל יום. ורק לאחר מניני הנץ תפונה הרחבה התחתונה לצורך בדיקות וסריקות ובכל מקרה לא יהיה רגע שיהודים לא יוכלו להגיע לכותל להתפלל והם יופנו דרך קשת ווילסון והמנהרות לכותל. הרב רבינוביץ אישר בפני כתבינו את הפשרה המסתמנת ובימים אלו יושבים גורמי האבטחה השונים האחראים לביקור יחד .עם הרב רבינוביץ לתאם את ההסדר.



    0 תגובות